SABIC kiest bewust voor het spoor vanwege een hoog veiligheidsniveau

22 februari 2018|Nieuws

Railcargo publiceerde een artikel over de achtergrond en reden waarom SABIC kiest voor de veiligheid van transport via het spoor.

Vanuit Chemelot in Geleen, waar een van onze productielocaties is gealloceerd, wordt jaarlijks ongeveer 600 kton product aan- en afgevoerd in ketelwagons vanaf leveranciers en andere fabrieken van SABIC als ook naar klanten. Het is van essentieel belang dat dit veilig gebeurt.

Voor SABIC is het spoor een uitstekende transportmodaliteit die helemaal voldoet aan de belangrijke bedrijfsdoelstellingen:

  • veilig, vanwege de beveiligingssystemen, de fysieke scheiding van overig verkeer (i.t.t. het wegverkeer en de binnenvaart) en de tracking & tracing mogelijkheden waarover het spoor beschikt;
  • duurzaam en milieuvriendelijk, vanwege de lage emissies per vervoerd tonnage; 
  • concurrerend qua kosten, omdat we met een ketelwagon veel tonnen tegelijk kunnen vervoeren en meerdere wagons kunnen combineren in één trein met één locomotief.

100% Veiligheidsgedachte

SABIC is het 4de chemische bedrijf in de wereld met circa 36.000 werknemers. Gelet op onze eigen medewerkers en mens, dier en milieu in de omgeving van onze fabrieken, zit veiligheid in ons bloed en is alles wat we doen doordrenkt met een 100% veiligheidsgedachte.

Het is SABIC’s bedrijfsfilosofie om leveranciers als ketenpartners te beschouwen en samen met hen goede producten en diensten te leveren. Dit geldt voor zowel de kwaliteit als de veiligheid. Daarom deelt SABIC graag kennis en ervaring met partners. Op deze wijze versterken wij de veiligheidsketen door elkaar aan te spreken op de verantwoordelijkheid aangaande veiligheid.

Vanuit Chemelot in Geleen, waar een van onze productielocaties is gealloceerd, wordt jaarlijks ongeveer 600 kton product aan- en afgevoerd in ketelwagons vanaf leveranciers en andere fabrieken van SABIC als ook naar klanten. Het is van essentieel belang dat dit veilig gebeurt.

Lees verder op de website van railcargo  voor het hele artikel.